OGLĄDAJĄC OBRAZKI W KSIĄŻECZCE

I tak np. oglądając obrazki w książeczce „Co Krysia sama potrafi” Marysia wymieniła tylko przedmioty i czyn­ności, które na nich są przedstawione, a więc np. obrazek nr 1 — „dziewczynka się myje” 2 — „a tu zawiązuje buty” 3 — „a tu dziewczynka się ubiera”Ta sama dziewczynka o 3 mies. starsza w podobnej sy­tuacji opowiada patrząc na obrazek nr 1 „dziewczynka myje rączki, ma ręcznik i mydło i zaraz się wytrze” (a więc zapowiada czynność, której na rysunku nie wi­dzi) i dalej — oglądając obrazek nr 2: „ona sznuruje butki i zaraz pójdzie na spacer” (podobnie — zapowiada prawdopodobną następną czynność dziewczynki) i da­lej — oglądając obrazek nr 3 powiada: „a tutaj dziew­czynka się ubiera w paltko, bo idzie do Roentgena” (w tym wypadku doszukuje się przyczyny ubierania związanej z jej własnymi doświadczeniami z niedalekiej przeszłości).

Witaj na moim serwisie ! Jestem młodą mamą i postanowiłam się dzielić się z Wami informacjami zaczerpniętymi z życia. Na blogu opisuje moje doświadczenia związane z wychowaniem dzieci. Zapraszam do czytania !