ĆWICZENIE MOWY

Im więcej bowiem będzie miał nasz przedszkolak nam do powiedzenia, tym więcej będzie miał okazji do ćwicze­nia swej mowy, a zatem szybciej ją opanuje i szybciej będzie się ona wzbogacała w coraz to nowe słowa i formy. Nie dziwmy się jednak jeszcze popełnianym przez dzieci w tym czasie nadal różnym błędom językowym, gramatycznym oraz wadom wymowy. Dopiero w dalszych latach przedszkolnych, pod wpływem m.in. naszego dal­szego prawidłowego i umiejętnego rozwijania mowy dziecka, błędy te i wady będą stopniowo znikały. I tak zazwyczaj już do 5 roku życia dzieci przyswajają sobie wszystkie formy deklinacji i koniugacji, jednak jeszcze mają prawo popełniać pewne błędy wymowy, jak np. se­plenić, tj. wadliwie wymawiać w poszczególnych słowach takie dźwięki, jak: sz, cz, ż, dż; wadliwie wymawiać gło­skę „r”, a także upraszczać trudniejsze grupy spółgło­skowe (np. „pcoła” zamiast „pszczoła”).

Witaj na moim serwisie ! Jestem młodą mamą i postanowiłam się dzielić się z Wami informacjami zaczerpniętymi z życia. Na blogu opisuje moje doświadczenia związane z wychowaniem dzieci. Zapraszam do czytania !