ĆWICZENIA KSZTAŁTUJĄCE POSTAWĘ

  1. Leżąc na plecach (ramiona wzdłuż tułowia) stara­my się przejść do pozycji siedzącej bez pomocy rąk. Moż­na sobie pomóc przez unieruchomienie stóp, np. oparcie ścianę.W tej samej pozycji unosimy wyprostowane nogi na wysokość około 20 cm od podłogi i kolejno podnosimyopuszczamy raz lewą, raz prawą nogę nie dotykając podłogi (..nożyce’’).Siedzimy ze skrzyżowanymi nogami (prostujemy dziecko przesuwając ręką po plecach i przyciągając łok­cie do tułowia), w pozycji wyprostowanej zginamy ramio­na dotykając palcami barków, następnie prostujemy ko­lejno raz w bok, raz w przód.W tej samej pozycji (siad skrzyżny) podnosimy ra­miona dołem w bok i wykonujemy kolejno skłony w pra­wo i w lewo dotykając podłogi (..samolot”).Klęcząc siadamy na piętach utrzymując prosty tu­łów, unosimy ramiona przodem nad głową i wyciągamy się wzwyż, jak najwyżej, następnie pochylamy się do przodu dotykając palcami podłogi z głową między ra­mionami {, .pokłon”).Klęcząc opieramy się na rękach, odchylamy głowę jak najdalej do tyłu, kręgosłup wygina się wtedy do przo­du, i odwrotnie pochylając głowę do przodu, chowając między wyprostowane cały czas ramiona, wyginamy krę­gosłup do góry (,.kotek”).

Witaj na moim serwisie ! Jestem młodą mamą i postanowiłam się dzielić się z Wami informacjami zaczerpniętymi z życia. Na blogu opisuje moje doświadczenia związane z wychowaniem dzieci. Zapraszam do czytania !